miss home

m:"Do you miss home?"

Wu:Yes.Why do you ask me this question?

m:" I think It's hard for a girl to stay in a foreign country for a long time."

Wu:"m...maybe.Actually, I don't really miss home so much. I just don't like my work here."

m:" What will you do if you go back to Taiwan?"

Wu:"Well, I will still be a doctor there, but a little different.

       I don''t mean I don't like Swaziland. I just want to do something different.

       I am still very young. I need to have improvement. I feel I have no improvement for 2-3months.

      I need to go and find new stimulus now."

這是今天我跟辦公室的祕書的對話

一句簡單的起頭

勾起了無限的思緒

我想家嗎? 其實我不想家

我想念台灣的食物嗎?其實很想但是那也不是去或留的關鍵

因為我討厭的人要回來了所以想走了?

因為想要報復北醫所以故意要走害北醫被罰錢?

我承認這是部份的因素

可是我還是想說一句我常掛在嘴邊的話

生氣的另一面是傷心

今天

我想起了自己當初多麼想要來這個地方

想起自己想去唸熱帶醫學以及想出國唸書

可是來了這裡

托福跟GRE都沒考,熱帶醫學也沒唸

在這裡我得到了什麼?

愛滋的病人是比較會看了

在這裡也看了不少奇奇怪怪的TB表現

以看病的層次而言

這部分的目的己經達到而且也再次地遇到瓶頸

在有限的資源下似乎也只能做到這裡了

其他的社區,安寧

都被團長及大使館還有北醫所否決了

我想我真的該走了

為了這裡delay了出國的計劃

不值得!這才是我最生氣也最傷心的吧

我該好好地替自己打算了

下一步,去哪裡?

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    chinchilla1210 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()